نحوه اجرای عدم فعالیت و گزارش به حوزه مالیاتی

۱-عدم فعاليت شركت ناظر به گذشته می‌باشد و نمی‌توان نسبت به آينده يا سال مالی بعد اعلام عدم فعاليت نمود.

۲- جهت اعلام عدم فعاليت بايد تشكيل پرونده دارایی نمود و بدون تشكيل پرونده عدم فعاليت معنایی ندارد.

۳- عدم فعاليت شركت حتما بايد در مهلت قانونی یعنی ۴ ماه اول سال مالی بعد اعلام گردد و اگر خارج از مهلت مقرر باشد شركت مشمول جريمه مالياتی خواهد شد.

۴-جهت عدم فعاليت شركت تسليم دفاتر مالی و اظهارنامه عدم فعاليت ضروری است ، پس هر سال دفاتر مالی شركت را در مهلت مقرر تهيه نماييد.

۵- برای مثال عدم فعاليت سال ۱۳۹۴( اول فروردين تا آخر اسفند ۹۴) تا ۳۱ تير ماه ۱۳۹۵ و با تسليم دفاتر مالی و اظهارنامه مالياتی عدم فعاليت شركت صورت می پذيرد.

۶- عدم فعاليت شركت را می بايست هر سال اعلام نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *