مدارک مورد نیاز برای رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده

مدارک مورد نیاز برای جلسه رسیدگی کارشناسان و ممیزین  اداره کل مالیات بر ارزش افزوده به شرح زیر می‌باشد:

 1- تراز آزمایشی (حداقل  چهار ستونی) در سطح کل، معین و تفصیلی به ترتیب برای دوره‌های (بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان) سال مورد رسیدگی.

2- تراز آزمایشی (حداقل  چهار ستونی) در سطح کل، معین و تفصیلی سالیانه قبل و بعد از بستن حسابهای موقت برای سال مالی مورد رسیدگی.

3- گردش حساب درآمدهای عملیاتی (خدمات و فروش) به ترتیب برای دوره‌های (بهار، تابستان، پاییز و زمستان ) سال مورد رسیدگی.

4- گردش حساب درآمدهای  غیر عملیاتی به ترتیب برای دوره‌های ( بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان ) سال مورد رسیدگی .

5- گردش حساب مالیات بر ارزش افزوده به ترتیب برای دوره های ( بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان ) سال مورد رسیدگی .

6- تصویر اولین و آخرین صورتحساب ( فاکتور) فروش به ترتیب برای دوره های ( بهار ، تابستان ، پاییز و زمستان ) سال مورد رسیدگی . ( شرکت های بازرگانی و تولیدی )

7- تصویر صورت وضعیت های ارسالی ( شرکت های پیمانکاری ).

8- تصویر صورتحساب ( فاکتور) های خرید منجر به ایجاد اعتبار مالیاتی از هر شرکت (یک نمونه ).

9- تصویر کلیه اوراق سبز گمرکی و سایر مدارک مربوط به ایجاد اعتبار مالیاتی

10- تصویر اسناد فروش داراییها و جدول فروش داراییهای ثابت متشکل از بهای تمام شده دارایی فروش رفته و بهای فروش و ارزش دفتری.

11- گردش حساب سود وزیان انباشته .

12- گردش حساب تعدیلات حسابداری و انباشته .

13- گردش موجودی  مواد و کالا .

14- محاسبات قیمت تمام شده در خصوص  کالاهای تولیدی و خدمات ارایه شده .

15- تصویر اظهار نامه عملکرد سال مورد رسیدگی .

16- تصویر گزارش حسابرسی مالی .

17- تصویرر برگ تشخیص عملکرد سال مورد رسیدگی .

18- تصویر صورت حسابهای بانکی بهمراه صورت مغایرت  آنها برای سال مورد رسیدگی .

19- تکمیل فرم های مربوطه.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *