ماموریت :
تامین منابع مالی حوزه مسئولیت از طریق ارتباط با اداره کل بودجه و ارائه خدمات مالی ، حسابداری ، تدارکاتی و انبارداری و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالی و محلسباتی ومعاملاتی سازمان.
اهم وظایف و اختیارات :
1– دریافت برنامه کار و تهیه و تنظیم بودجه بر اساس فعالیتها برنامه های مصوب ، در چارچوب دستور العمل و ضوابط تهیه و تدوین بودجه که از سوی معاونت اداری و مالی ابلاغ می شود.
2– تبیین و توجیه برنامه کار و بودجه پیشنهادی با مشارکت و همکاری سایر مدیران و ارائه گزارشهای تحلیلی در این زمینه.
3– پیگیری مستمر برای تصویب بودجه پیشنهادی و ارائه اطلاعات مورد نیاز جهت آگاهی مراجع تصمیم گیری در سازمان.
4– تهیه و تنظیم اصلاحیه های ، بودجه در صورت تغییر حجم فعالیتها و اقلام هزینه و درآمد.
5– تهیه و ارائه گزارشهای مقایسه ای بودجه و عملکرد برای ارائه به معاونت یا مدیریت کل حوزه و اداره بودجه.
6– بررسی و پیشنهاد راههای اعمال صرفه جویی در هزینه ها و افزایش درآمد های ناشی از عملیات.
7– ایجاد ارتباط با اداره کل بودجه جهت دریافت اعتبارات مصوب و تخصیصی.
8– توزیع و تخصیص اعتبارات دریافتی بین فعالیتهای مختلف بر اساس اولویتهای پیش بینی شده.
-9تنظیم و کنترل جریان نقدینگی.
10– محاسبه و پرداخت هزینه ها و دریافت درآمدها و نگهداری حسابهای مربوط
11– ثبت و ضبط و نگهداری فعالیتهای مالی در چارچوب مقررات سازمان.
12– تهیه گزارشها و صورتهای مالی (ترازنامه ، صورت سود و زیان و …)
13– حفظ و نگهداری اسناد ،اوراق بهادار و ضمانت نامه های دریافتی و انجام اقدامهای لازم در مورد وصول ، تمدید یا ابطال آنها.
14– خرید خدمات غیر پرسنلی مورد نیاز حسب ضرورت و در چارچوب مقرارت مصوب.
15– بررسی نیازهای مربوط به ملزومات اداری و برآورد نیازها بر حسب اولویتها.
16– سفارش اجناس ،لوازم،تجهیزات،مواد وسایل مورد نیاز به سیستم تدارکات متمرکز و یا خرید آنها به صورت مستقل بر اساس ضوابط و مقرارت مصوب و یا ختیارات تفویض شده.
17– کنترل کمی و کیفی کالاهای ورودی به انبار ، نگهداری فیزیکی موجودی انبار و اطلعات مربوط به آنها بر اساس روشهای مصوب.
18– سفارش خرید به موقع مایحتاج حوزه مسئولیت بر اساس نقطه سفارش.
19– دریافت سفارش پخش آگهی از مشتریان و هماهنگی با مدیریت های صدا وسیمای مرکز جهت تنظیم ساعات پخش آگهی های محلی.
20– دریافت سفارش تولید آگهی از مشتریان و هماهنگی با مدیریت های صدا و سیمای مرکز جهت تولید آگهی به سفارش مشتری.
-21تنظیم و انعقاد قرارداد تولید و پخش آگهی در چارچوب ضوابط و مقرارت مصوب.
22– بررسی و پیشنهاد تعرفه های آگهی های محلی به اداره کل امور بازرگانی.
23– دریافت وجوه عایدی از تولید پخش آگهی ها و تهیه و تنظیم اسناد ، مدارک و صورتحسابهای مربوطه و واریز وجوه به حسابهای تعیین شده.
24– اجرای رهنمودهای تخصصی اداره کل امور بازرگانی در زمینه تولید و پخش آگهی ها و امور مرتبط با آنها.
25– ارائه گزارشهای تخصصی و آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه فعالیتهای مالی، حسابداری ،تدارکاتی و انبارداری و بازرگانی به مدیریت مافوق و واحدهای تخصصی ستادی.