شرح وظایف حسابدار

۱ – اداره سیستمهای حسابداری و دفترداری به نحو کارا و موثر مطابق با قوانین و مقررات مالی و قانونی

2 – نگهداری و کنترل حساب اعتبارات واگذاری و هزینه شده

3 – انجام اقدامات لازم در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد

4 – ثبت به موقع و به تاریخ وقوع کلیه وقایع مالی در دفاتر دستمزد

5 – تهیه دفاتر مالی ، تراز عملکرد ، بودجه ، حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی

6 – نگهداری حساب ریالی انبارها ، اموال و محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش محصولات

7 – بررسی و تعیین انحرافات و مغایرتهای احتمالی در پرداختها و هزینه ها ، ضایعات خرید و مصرف مواد و قطعات ، ساعات کار تلف شده ، اقلام انبارها و موارد مشابه

8 – تهیه خلاصه وضعیت وصولیها ، پرداختها ، مطالبات ، بدهیها ، نقدینگی شرکت و … و ارائه آن به مدیریت مالی

9 – کنترل و نظارت بر شرایط مالی قراردادها و انجام اقدامات لازم جهت پرداخت به موقع آنها به مدیریت مالی

10 – بررسی ، تهیه و تنظیم ، کنترل و تائید کلیه اسناد حسابداری

11 – صدور اسناد مربوط به پرداخت کسورات بیمه ، مالیات ، وام و …

12 – صدور اسناد صندوق و دریافت و پرداختهای نقدی

13 – انجام کلیه خدمات کامپیوتری مربوط به فعالیتهای مالی شرکت

14 – رعایت ایمنی و بهداشت و نظم و مقررات در محیط کار

15 – شرکت در کلاسهای آموزشی

16 – ارائه گزارشات مختلف از فعالیتهای مالی به صورت مستمر و ارائه آن به مدیر مالی

17 – انجام سایر امور محوله از طرف مدیر مالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *