پنج مورد مهم مالیاتی و بیمه ای که باید در مهلت قانونی انجام شود

۱– ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان: طبق قانون مالیات ها، ارسال لیست مالیات حقوق پرسنل در هر ماه اجباری می باشد و باید پس از انجام محاسبات حقوق و تهیه گزارشات، لیست مربوطه فرستاده شود. طبق ماده ۸۶ قانون مالیات های مستقیم مهلت ارسال لیست مالیات حقوق و پرداخت مالیات آن به مدت ۳۰ روز می باشد.

۲– ارسال لیست بیمه حقوق کارکنان: لیست بیمه تامین اجتماعی باید هر ماه به سازمان تامین اجتماعی ارسال شود. مهلت قانونی جهت تحویل لیست وپرداخت حق بیمه هر ماه، حداکثر تاپایان آخرین روز ماه بعد است.

۳– ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده: گزارش ارزش افزوده باید حداکثر تا ۱۵ روز بعد از پایان دوره مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود و نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

۴– ارسال گزارشات معاملات فصلی: گزارش خرید و فروش فصلی باید حداکثر تا یک و نیم ماه بعد از پایان هر دوره مالیاتی (هر فصل) ارسال شود. عدم ارسال این گزارش مشمول جریمه می باشد.

۵– ارسال اظهارنامه عملکرد: براساس قانون مالیات ها مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد ۴ ماه پس از پایان سال مالی شرکت ها می باشد و چنانچه در مهلت چهار ماهه اظهارنامه عملکرد ارسال نشود مشمول جریمه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *