تکالیف مودیان در خصوص نگهداری دفاتر قانونی

تکالیف مودیان در خصوص نگهداری دفاتر و یا اسناد و مدارک براساس آیین نامه ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم؛

– مودیانی که دفاتر دستی نگهداری می نمایند، مکلفند برای هر سال مالیاتی فقط از دفاتری که طی سال مالیاتی قبل نزد مراجع قانونی ذی ربط ثبت شده استفاده نمایند.

-در مواردی که دفاتر ثبت شده مذکور در هر سال برای ثبت عملیات مالی مودیان تا پایان سال مالیاتی کفایت ننماید، مجاز به استفاده از دفاتر ثبت شده طی همان سال می‌باشند.

– دفاتر دستی شامل دفتر روزنامه، دفتر کل، دفتر روزنامه و کل مشترک، دفتر معین و نیز سایر دفاتر می باشد.

– منظور از سایر دفاتر ؛ دفاتری است که به استناد مقررات قانونی مربوط از جمله قانون محاسبات عمومی و قانون شهرداری ها به عنوان دفاتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *